eCombat
Добавлено: Вт июл 02, 2013 11:20 pm
From Lothar Hentschel:
Dear Combat Pilots,
There is a growing number of combat pilots working on developing electric-powered combat models. One of the main initial motivations for exploring electric power was the possibility of reducing noise from the extreme levels generated by F2D-engines. In addition, light-weight, high-capacity batteries have turned electric power into a promising new technology that may bring other future advantages (cleaner running, more mass-market availability of parts, lower technical barrier to entry for newcomers etc.)
The current state-of-the-art in electric combat performance can be viewed on this video:
http://www.youtube.com/watch?v=ELb8PzgJMrc" onclick="window.open(this.href);return false;
Very competitive speeds of 2,20 - 2,30 s per lap are already possible (2,52 s per lap with a streamer), with tradeoffs between speed and flight duration. This level of performance is very encouraging, and can only improve as more pilots get involved.
With this recent progress in mind, we believe the time is now ripe to try to organize international efforts aimed at the development of electric-powered combat. We will have a meeting in Munich on 05-07 July for all to share their experiences, testing results, and ideas for the future of electric combat. In addition to technical discussions, we will try to map out the key issues that will need to be addressed in the sporting code for electric-powered combat models. Main topics will be: 1) whether to allow electric motors into F2D, or to form a separate event, 2) motor control (e.g. using 2,4 GHz transmitter/receiver combos), 2) model/powerplant specs (technical, weight, time), 3) safety, 4) the availability of materials, and 5) scoring.
In the attachment you will find a questionnaire which lists issues to be addressed for the rules of electric combat. You are invited to submit your preferences on each of these points, and any of the points mentioned above to the following address: (team -at- control-line-team.de). Further feedback or comments are also welcome.
Best Regards,
Lothar
Google Translate
От Лотар Hentschel:
Уважаемые боевые летчики,
Существует растущее число боевых пилотов работает над созданием электрической мощности моделей бою. Одной из главных мотиваций для начального изучения электроэнергии была возможность снижения шума от экстремальных уровней порожденных F2D-двигателей. Кроме того, легкий, батареи большой емкости превратились электрической энергии в новых перспективных технологий, которые могут принести другие будущие преимущества (моющее средство работает, более массовый рынок доступность запасных частей, снижение технических барьеров для выхода на рынок новичков и т.д.)
Нынешний внедренный в электрических боевых характеристик можно посмотреть на этом видео:
http://www.youtube.com/watch?v=ELb8PzgJMrc" onclick="window.open(this.href);return false;
Конкурентоспособной Очень скорости 2,20 - 2,30 с на круге уже возможно (2,52 с на круге с растяжкой) с компромиссов между скорости и продолжительности полета. Этот уровень является весьма обнадеживающим, и может только улучшаться более пилотов вмешиваться.
С этим в последнее время прогресс в виду, мы считаем, Настало время, чтобы попытаться организовать международные усилия, направленные на развитие электрической мощности боя. У нас будет встреча в Мюнхене 05-07 июля в течение всех поделиться своим опытом, результаты тестирования, и идеи для будущих электрических бою. В дополнение к обсуждению технических вопросов, мы будем стараться, чтобы наметить основные вопросы, которые должны быть рассмотрены в рамках Спортивного Кодекса для электрических моделей с приводом бою. Основными темами будут: 1) следует ли разрешить электродвигателей в F2D, или создать отдельное событие, 2) управления двигателем (например, с использованием 2,4 ГГц передатчик / приемник комбо), 2) модель / силовой спецификации (технические, веса, время), 3) безопасности, 4) наличие материалов, и 5) очков.
В приложении вы найдете анкеты в котором перечислены вопросы, требующие решения для электрических правил боя. Приглашаем Вас представить Ваши предпочтения по каждому из этих пунктов, и любой из перечисленных выше пунктов по следующему адресу: (команда-на-Control-линии-team.de). Далее отзывы или замечания также приветствуются.
С наилучшими пожеланиями,
Лотар
More information on Electro Combat
Более подробную информацию о Combat Electro
http://www.f2d.dk/electro/ecombat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://translate.google.com/translate?u ... =&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
/Henning
Dear Combat Pilots,
There is a growing number of combat pilots working on developing electric-powered combat models. One of the main initial motivations for exploring electric power was the possibility of reducing noise from the extreme levels generated by F2D-engines. In addition, light-weight, high-capacity batteries have turned electric power into a promising new technology that may bring other future advantages (cleaner running, more mass-market availability of parts, lower technical barrier to entry for newcomers etc.)
The current state-of-the-art in electric combat performance can be viewed on this video:
http://www.youtube.com/watch?v=ELb8PzgJMrc" onclick="window.open(this.href);return false;
Very competitive speeds of 2,20 - 2,30 s per lap are already possible (2,52 s per lap with a streamer), with tradeoffs between speed and flight duration. This level of performance is very encouraging, and can only improve as more pilots get involved.
With this recent progress in mind, we believe the time is now ripe to try to organize international efforts aimed at the development of electric-powered combat. We will have a meeting in Munich on 05-07 July for all to share their experiences, testing results, and ideas for the future of electric combat. In addition to technical discussions, we will try to map out the key issues that will need to be addressed in the sporting code for electric-powered combat models. Main topics will be: 1) whether to allow electric motors into F2D, or to form a separate event, 2) motor control (e.g. using 2,4 GHz transmitter/receiver combos), 2) model/powerplant specs (technical, weight, time), 3) safety, 4) the availability of materials, and 5) scoring.
In the attachment you will find a questionnaire which lists issues to be addressed for the rules of electric combat. You are invited to submit your preferences on each of these points, and any of the points mentioned above to the following address: (team -at- control-line-team.de). Further feedback or comments are also welcome.
Best Regards,
Lothar
Google Translate
От Лотар Hentschel:
Уважаемые боевые летчики,
Существует растущее число боевых пилотов работает над созданием электрической мощности моделей бою. Одной из главных мотиваций для начального изучения электроэнергии была возможность снижения шума от экстремальных уровней порожденных F2D-двигателей. Кроме того, легкий, батареи большой емкости превратились электрической энергии в новых перспективных технологий, которые могут принести другие будущие преимущества (моющее средство работает, более массовый рынок доступность запасных частей, снижение технических барьеров для выхода на рынок новичков и т.д.)
Нынешний внедренный в электрических боевых характеристик можно посмотреть на этом видео:
http://www.youtube.com/watch?v=ELb8PzgJMrc" onclick="window.open(this.href);return false;
Конкурентоспособной Очень скорости 2,20 - 2,30 с на круге уже возможно (2,52 с на круге с растяжкой) с компромиссов между скорости и продолжительности полета. Этот уровень является весьма обнадеживающим, и может только улучшаться более пилотов вмешиваться.
С этим в последнее время прогресс в виду, мы считаем, Настало время, чтобы попытаться организовать международные усилия, направленные на развитие электрической мощности боя. У нас будет встреча в Мюнхене 05-07 июля в течение всех поделиться своим опытом, результаты тестирования, и идеи для будущих электрических бою. В дополнение к обсуждению технических вопросов, мы будем стараться, чтобы наметить основные вопросы, которые должны быть рассмотрены в рамках Спортивного Кодекса для электрических моделей с приводом бою. Основными темами будут: 1) следует ли разрешить электродвигателей в F2D, или создать отдельное событие, 2) управления двигателем (например, с использованием 2,4 ГГц передатчик / приемник комбо), 2) модель / силовой спецификации (технические, веса, время), 3) безопасности, 4) наличие материалов, и 5) очков.
В приложении вы найдете анкеты в котором перечислены вопросы, требующие решения для электрических правил боя. Приглашаем Вас представить Ваши предпочтения по каждому из этих пунктов, и любой из перечисленных выше пунктов по следующему адресу: (команда-на-Control-линии-team.de). Далее отзывы или замечания также приветствуются.
С наилучшими пожеланиями,
Лотар
More information on Electro Combat
Более подробную информацию о Combat Electro
http://www.f2d.dk/electro/ecombat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://translate.google.com/translate?u ... =&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
/Henning